top of page
תמונת הסופר/תRotem Binyamin

הרפורמה החדשה במסלולי ההשקעה: כל מה שצריך לדעת כדי לשמור על כספכם


ב-1 ביולי תתחיל לפעול רפורמה משמעותית בתחום מסלולי ההשקעות, שתשנה את האופן שבו כספי החוסכים השכירים והעצמאים מנוהלים. בריין גרופ מפשטת עבורכם את המידע החשוב ביותר, כדי שתוכלו לקבל החלטות נבונות ולשמור על הכסף שלכם בצורה הטובה ביותר.


מהי רפורמת מסלולי ההשקעה?

משרד האוצר פרסם כבר בשנת 2022 את חוזר "מסלולי השקעה בקופות גמל", כאשר חלקו הראשון יושם כבר ב-2023, וחלקו השני ייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2024. במסגרת החוזר, פורסמה רשימת מסלולי השקעה שרשאים הגופים המוסדיים לנהל, וכן פורטה מדיניות ההשקעה התקנונית שנדרש ליישם בכל אחד ממסלולי ההשקעה הללו.

המשמעות היא שחברות הביטוח, הפנסיה והגמל, נדרשות להתאים את רשימת מסלולי ההשקעה שברשותן לרשימה המעודכנת שפרסם אגף שוק ההון.


התאמת חברות הביטוח למסלולים החדשים:

  1. מיזוג מסלולי השקעה: במקרים אלו, חברות הביטוח יסגרו מסלולי השקעות והעמיתים בהם יועברו למסלול השקעה אחר.

  2. שינוי שם מסלול השקעה או מדיניות ההשקעה בו: העמיתים יישארו במסלול ההשקעה הקיים, אך יבוצעו שינויים במדיניות ההשקעה בו בהתאם לאשכולות ולמאפייני ההשקעה שקבע משרד האוצר.

  3. שינוי התמחות מסלול ההשקעה: העמיתים יישארו במסלול הקיים אך סוג ההתמחות שלו ישתנה בהתאם לדרישות החדשות.


מטרות הרפורמה

הרפורמה נועדה להפוך את עולם ההשקעות לפשוט, נגיש ומותאם יותר לצרכים האישיים של החוסכים. כמו כן, היא מאפשרת יכולת השוואה של מסלולים בין חברות ויצרנים שונים בלי להסתבך וללא תחושת אובדן מול שלל האפשרויות הרבות.


אילו מוצרים כלולים ברפורמה?

הרפורמה תחול על מוצרי החיסכון והפנסיה של ציבור החוסכים בישראל, כולל:

- קופות גמל

- קרנות פנסיה

- פוליסת ביטוחי מנהלים

- קרנות השתלמות

- קופות גמל להשקעה

- פוליסות חיסכון פרטיות


חלוקת מסלולי השקעה לחמישה אשכולות

מסלולי ההשקעה החדשים נבנו כך שיכללו מגוון רחב של מסלולים, על מנת לאפשר לכל חוסך לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורו. המסלולים כוללים:


  1. מסלולי השקעה תלויי גיל: מסלולים המיועדים לטווחי גילאים שונים: עד גיל 50, גילאי 50-60 וגילאי 60 ומעלה.

  2. מסלולי השקעה כלליים: נסגרו למצטרפים חדשים בביטוחי מנהלים ובקרנות פנסיה החל מ-2016.

  3. מסלולי השקעה מתמחים: מחולקים לפי מאפייני ההשקעה שלהם וההוצאות הישירות שניתן לגבות.

  4. מסלולי השקעה למקבלי קצבה: מיועדים לאלו שכבר מקבלים קצבאות.

  5. מסלולי קיימות וסביבה

לצד מסלולי אמונה (מסלולים הלכתיים), כלולים גם מסלולי קיימות וסביבה, המתבססים על ספר חוקים מוסדר וברור של האו"ם ומתייחסים לאתגרים מרכזיים של האנושות. נושאים כמו מיגור העוני, שוויון מגדרי, מים ואנרגיה נקייה ועוד כלולים במסלולים אלו.


קבלת מכתבים מחברות הביטוח

בימים אלו שולחות חברות הביטוח מכתבים לחוסכים, בהם מפורטים מסלולי ההשקעה הקיימים והשינויים הצפויים החל מ-1 ביולי. מומלץ לעקוב אחרי המכתבים, ובמידה והשינויים אינם מתאימים לכם, לפנות לסוכן הביטוח כדי לבחון את האפשרויות העומדות בפניכם. **אם אתם צריכים ייעוץ אישי לגבי השינויים במסלולי ההשקעה, השאירו לנו פרטים ליצירת קשר ונחזור אליכם בהקדם.**


דוגמה לעדכון שינוי במסלול השקעה קיים

מבוטח שחוסך במסלול אג"ח עד 20% מניות יישאר אמנם באותו מסלול, אך מדיניות ההשקעה תשתנה כך שהקופה תגדיל את אחוז החשיפה למניות עד ל-25%.


שורה תחתונה

הרפורמה החדשה בתחום מסלולי ההשקעות מביאה איתה פשטות, שקיפות והתאמה אישית. זה הזמן לבדוק את האפשרויות שלכם, לוודא שאתם במסלול הנכון ולנצל את השינויים לטובתכם. השקעה נכונה היום יכולה להבטיח לכם עתיד כלכלי בטוח ומוצלח יותר. **רוצים לדעת עוד על איך השינויים האלה ישפיעו על החיסכון שלכם? השאירו פרטים ובריין גרופ תיצור אתכם קשר עם כל המידע הרלוונטי.**


אם אתם כבר משקיעים במסלולי השקעה, שימו לב למכתבים המתקבלים והאם אתם מועברים למסלול אחר. במידה ומדיניות ההשקעה החדשה פחות מתאימה לכם, פנו לסוכן הביטוח ובדקו את האפשרויות המתאימות יותר עבורכם. **לייעוץ מקצועי ומותאם אישית, השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.**



בריין גרופ רפורמה חדשה שנכנסת ב1.7


13 צפיותתגובה 1

1件のコメント


DeepenTies marketing
DeepenTies marketing
7月11日

אשמח שתיצרו איתי קשר


いいね!
bottom of page